środa, 22 lipca 2015

Dobre na lato

Tegoroczne wakacje zaskakują nieustannie zmieniającą się pogodą, upalne dni przeplatają się z dniami deszczowymi. Na zmieniający się wraz z pogodą nastrój najlepsza jest dobra książka czy film. Lubię czytać i oglądać nowości, ale nie ma jak sprawdzony dobry kryminał:). Zazwyczaj w wakacje odświeżam swoją pamięć i czytam różne powieści kryminalne (A.Christie, A.C. Doyle, Simenon, M.H. Clark...) lubię też oglądać seriale kryminalne tj. zekranizowane historie Poirota czy Panny Marple, Detektywa Murdocha (świetny serial!), Columbo. Chętnie zbieram ładnie wydane kolecje.







Boxy z ekranizacjami opowiadań
Morderstwo w Orient Expresie-powieść i ekranizacje z 1974 i z 2010 roku 




Morderstwo w zaułku-wersja papierowa i książka mówiona jeszcze na kasecie magnetofonowej:)




Na koniec pocztówka, która niezwykle mnie uradowała. Dostałam ją od innego fana A.Christie, Simona z Wielkiej Brytanii. Na pocztówce okładka wydania z 1953 roku




4 komentarze:

  1. Ach ,moi ulubieni pisarze kryminałów :-) Też zbieram wersje filmowe :-)))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Super Ewinko! zawsze miło spotkać (nawet wirtualnie), kogoś kto ma podobne zainteresowania:). Pozdrawiam Cię

      Usuń
  2. Taki drobiazg, a sprawiłaś mi tym wpisem dużo przyjemności! Moje ulubione książki, ulubieni autorzy :) Hercules Poirot - ulubiony. W tej roli oczywiście niezastąpiony David Suchet, który dokładnie odpowiada moim wyobrażeniom odnośnie Herkulesa. Przy pannie Marple jestem skłonna wykazać się większą pobłażliwością, oba wcielenia mi odpowiadają. Mój ulubiony Sherlock to Basil Rathbone, w parze z równie 'udanym" Watsonem, czyli Nigelem Bruce. Oczywiście uwielbiam także Porucznika Columbo, w tej roli nie potrafię sobie wyobrazić nikogo innego, niż Peter Falk. Gdyby mieli nagrywać to ponownie, nie wiem, czy ktokolwiek by był w stanie go zastąpić. Choć tak naprawdę od ekranizacji wolę książki, zwłaszcza w przypadku Agathy Christie. Mogę wówczas bez przeszkód zanurzyć się w ulubionym świecie. Lubię jeszcze Inspektora Morse'a Colina Dextera.
    :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się Raindrop, że wpis sprawił Ci przyjemność. Po naszej "znajomości internetowej", Twoich wpisach i moich, wiem, że lubimy podobne klimaty książkowe i filmowe:). Także lubię D.Sucheta, jak dla mnie to Poirot idealny. Sherlocka, o którym mówisz nie znałam, muszę to nadrobić! Ja widziałam tylko ekranizacje z Jeremym Brettem i Robertem Downeyem Jr. Porucznik Columbo tak jaki piszesz, tylko cudowny Peter Falk jego prochowiec i cygaro to stały element krajobrazu. Wielka szkoda, że już odszedł. Polecam Ci także sprawdzić serial, o którym wspominam czyli Detektywa Murdocha, serial jest bardzo ciekawy i myślę, że Tobie jako fance kryminałów może się spodobać:). Scenariusz powstał na motywach powieści Maureen Jennings, został nakręcony już 8 sezon. Niestety nie wydali w Polsce DVD z serialem, leciał na programie Ale Kino, a teraz niestety można go obejrzeć mniej oficjalnie:).

      Usuń