sobota, 4 sierpnia 2012

Sałatka z ogórków (na zimę)

Przedstawiam dzisiaj kolejną propozycję na zimowe przetwory, tym razem z ogórków. Sałatka jest bardzo dobra, nie za ostra, dość słodka i łagodna. Pasuje do obiadu, jako przystawka, można też jeść na surowo:). Przepis pochodzi z rodzinnego zeszytu. Życzę Smacznego.


Składniki :

5 kg ogórków gruntowych
6 dużych marchewek
3 cebule
szklanka octu
1,5 szklanki cukru
2 łyżki soli
łyżka kurkumy
1/2 łyżki gorczycy
ziele angielskie
liść laurowy



Sposób wykonania :

Ogórki myjemy, osuszamy i kroimy na plastry wraz ze skórką (ja użyłam szatkownika), cebulę kroimy w piórka, marchew także kroimy w cieniutkie plasterki lub ścieramy na tarce o dużych oczkach, wszystko wrzucamy do dużej miski. Ocet, cukier, sól, kurkumę, gorczycę, liść i ziele dokładnie mieszamy. Powstałą zalewę wlewamy do miski z ogórkami i całość odstawiamy na 2 godziny. Mieszamy kilkakrotnie sałatkę.
Po 2 godzinach, sałatkę wraz z zalewą przekładamy do wyparzonych słoików i pasteryzujemy 10 minut od momentu zawrzenia wody. Słoiki wyjmujemy i odwracamy do góry dnem aż do przestygnięcia. Smacznego!

20 komentarzy:

  1. nigdy u mnie w domu nie robiło się zapasów jako sałatki, b. ciekawy pomysł, wykorzystam :)
    pozdrawiam ciepło,
    szana,
    www.gastronomygo.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  2. Dziękuję bardzo za miłe komentarze, zachęcam Was do wypróbowania:) Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  3. U mnie w domu zawsze wekowało się sałatki na zimę ;) w tym roku pewnie Mama też coś robi ;)

    OdpowiedzUsuń
  4. Domowe sałatki są najlepsze Fiolunko, zwłaszcza od mamy:)

    OdpowiedzUsuń
  5. Mam wielką ochotę wypróbować ten przepis!
    Ania

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zachęcam Cię Aniu do wypróbowania:) Pozdrowienia

      Usuń
  6. Lubi Ania
    smaczne dania :-)

    Niam!

    OdpowiedzUsuń
  7. Nie ma nic lepszego od dania dobrego:). Zgadzam się Aniu:)

    OdpowiedzUsuń
  8. Żeby zrobić ogóreczki,
    trza zakasać rękaweczki!
    Ania

    OdpowiedzUsuń
  9. Oj tak Aniu, ale dobry słoiczek to zdrowia strażniczek:)

    OdpowiedzUsuń
  10. Składaj słoiczek do słoiczka,
    a wnet zapełni się piwniczka.
    ;-)
    Ania

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zabrakło mi rymu Aniu:( ale ogóreczki zrób koniecznie:)

      Usuń
  11. Ile słoików wychodzi z podanego przepisu? Pakujecie w 0,5 litra czy raczej w 0,9?

    OdpowiedzUsuń
  12. właśnie zalałam ogórki zalewą i jakoś mało tej zalewy... czy ogórki puszczą sok?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Po tych dwóch godzinach kiedy ogórki stoją w zalewie puszczają dużo soku, ja nawet trochę wylewam bo jest jej za dużo. Jeśli mieszała Pani ogórki jak stały w zalewie, powinno być dość dużo soku. Jeszcze w słoiku można docisnąć całość aby sałatka pokryła się sokiem. Mam nadzieję, że się udało:)

      Usuń
  13. Robiłem tą sałatkę jest bardzo dobra,Ja Dodałem do niej paprykę 3 kolory .I zrobiłem podwójną zalewę bo tej nie starczyło ,może to wina suszy i warzywa nie były odpowiednio nawodnione.Poleca

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się, w tym roku też robiłam, rzeczywiście z powodu suszy moje ogórki były gorszej jakości niż zwykle, ale sałatka nadal jest dobra:-) pozdrawiam

      Usuń