sobota, 5 stycznia 2013

Tarta na kruchym spodzie

Pyszny pomysł na obiad. Zaletą ciasta jest to, że można dodać swój ulubiony farsz i stworzyć własną propozycję tarty. Ja wykorzystałam pieczarki i wędlinę. Przepis na kruche ciasto pochodzi z gazetki z kolekcji Ale pychota, tak samo jak silikonowa foremka:).


Składniki:

Kruche ciasto:

25 dag mąki
15 dag masła
pół łyżeczki soli
3 żółtka

Farsz:

15 dag pieczarek
cebula
pomidor
kilka plasterków wędliny
starty żółty ser
przyprawy (sól, pieprz, suszony koperek)



Sposób wykonania:

Z mąki, posiekanego masła, żółtek i soli zagniatamy kruche ciasto. Formujemy kulę i wkładamy na pół godziny do lodówki. W tym czasie przygotowujemy farsz. Cebulę kroimy w piórka a pieczarki i pomidora w plasterki. Podduszamy cebulkę z pieczarkami na maśle, dodając pod koniec duszenia przyprawy.
Po 30 minutach wyjmujemy ciasto z lodówki i wylepiamy nim dno i boki foremki (użyłam formy silikonowej dlatego nie smarowałam jej żadnym tłuszczem, w przypadku innych foremek do pieczenia można cienko posmarować tłuszczem dno formy). Nakłuwamy ciasto widelcem i wstawiamy na 15 minut do piekarnika nagrzanego do 180 stopni. Po 15 minutach wyjmujemy formę z podpieczonym spodem tarty i nakładamy farsz: najpierw pieczarki z cebulką, potem wędlinę i pomidora, a na końcu posypujemy tartę startym żółtym serem. Wstawiamy foremkę z tartą na 40 minut do piekarnika, tak samo jak poprzednio do 180 stopni. Życzę Smacznego.


2 komentarze:

  1. Na pewno pyszna, na kruchym jeszcze nie robiłam, wczoraj miałam tartę z łosiem na cieście francuskim light(Linesa), również pyszna:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Pewnie pyszna Madziu taka tarta:), tylko chyba to musiał być łosoś:). Pozdrawiam i dziękuję za miły komentarz

    OdpowiedzUsuń