wtorek, 28 sierpnia 2012

Biszkopt czekoladowy z gruszkami

Przedstawiam dzisiaj przepis na prosty biszkopt z gruszkami. Obecnie mamy sezon na te zdrowe i soczyste owoce, dlatego warto wykorzystać je w naszej kuchni. Przepis pochodzi z książki Emmy Patmore pt. "120 wypieków". Do przepisu wprowadziłam swoje drobne modyfikacje. Życzę Smacznego!




Składniki:

175 g miękkiego masła
175 g brązowego cukru
3 rozkłócone jaja
150 g mąki pszennej
1 i 1/4 łyżeczki proszku do pieczenia
15 g kakao w proszku (ja dałam więcej, stąd ciemna barwa biszkoptu)
2 łyżki mleka
2 małe gruszki obrane, wydrążone z gniazd nasiennych i pokrojone w plasterki
orzeszki w czekoladzie




Sposób wykonania:

 Masło z cukrem ucieramy na puszystą masę, ciągle ucierając dodajemy jaja . Przesiewamy mąkę, proszek do pieczenia i kakao. Całość delikatnie mieszamy. Następnie wlewamy mleko i ponownie mieszamy. Ciasto przelewamy do wysmarowanej tłuszczem blachy, na wierzchu układamy gruszki lekko obtoczone w mące (aby nie opadły na dno ciasta). Pieczemy w piekarniku ok. 1 godziny w 180 stopniach. Po wyjęciu ciasta z piekarnika, studzimy je, następnie porcjujemy i każdą porcję ozdabiamy obficie rozpuszczoną nad gazem czekoladą z orzeszków i orzeszkami:).

2 komentarze:

  1. Prezentuje się bardzo apetycznie. :) Jestem przekonana, że i w smaku dorównuje wyglądowi.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mi bardzo smakował ten biszkopt Whiness, pozdrawiam i dziękuję za odwiedziny na blogu:)

      Usuń