sobota, 14 kwietnia 2018

Herbata Masala Chai

Bardzo posmakował mi indyjski sposób parzenia herbaty masala chai, wiem, że odtworzenie oryginalnego smaku w warunkach domowych jest skomplikowane, ale herbata, którą przyrządziłam smakuje tak samo jak ta, którą kilkakrotnie piłam w indyjskiej restauracji w moim mieście. Sposób parzenia podpatrzyłam na filmikach z youtube. Polecam!


Składniki:

2 łyżeczki czarnej herbaty liściastej
kora cynamonu
1/2 łyżeczki mielonego imbiru
1/2 łyżeczki mielonego kardamonu
1 łyżeczka goździków
2 szklanki wody
1 szklanka mleka
3-4 łyżeczki cukru (dałam kokosowy)



Sposób wykonania:

Do garnka wlewamy wodę, dodajemy herbatę i przyprawy doprowadzamy do wrzenia i gotujemy ok.10 minut, dodajemy mleko z cukrem, mieszamy i ponownie zagotowujemy w celu wydobycia aromatu. Napar odcedzamy i przelewamy do szklanek. Smacznego!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz