wtorek, 24 kwietnia 2018

Ciasto bez pieczenia z rurkami waflowymi

Kolejne ciasto bez pieczenia, tym razem bardzo słodkie z dodatkiem śmietany kremówki, serka mascarpone, rurek waflowych i kajmaku. Bardzo pyszne! Przepis pochodzi z bloga http://www.obzarciuch.pl
Autorka podaje, że ciasto robi się w 15 minut, mi zajęło to trochę więcej czasu i jeśli doliczymy chłodzenie ciasta to będzie jeszcze dłużej, ale i tak robi się je dość szybko.



Składniki:

660 ml śmietany kremówki
500 g serka mascarpone
3 łyżki cukru pudru
400 g masy kajmakowej (u mnie karmelowa)
około 250 g krakersów
2 opakowania rurek waflowych nadziewanych (u mnie były to rurki z kremem arachidowym z Biedronki)
kakao do oprószenia ciasta



Sposób wykonania:

Blaszkę wykładamy folią spożywczą, na dnie układamy warstwę krakersów, następnie schłodzone śmietanki ubijamy na sztywno z cukrem pudrem, dodając partiami serek mascarpone i dalej ubijamy, aż do dokładnego połączenia się wszystkich składników. Na krakersach wykładamy połowę przyrządzonego kremu, na kremie układamy rurki waflowe, przykrywamy resztą kremu, na kremie układamy drugą partię krakersów i na tych krakersach układamy masę kajmakową, wierzch ciasta posypujemy kakao. Ciasto wstawiamy do lodówki do schłodzenia, ja wstawiłam na całą noc. Smacznego!



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz